Kalite Yönetim Direktörünün Görev Tanımı
27 Haziran 2019

1.GÖREV TANIMI:

 Hastanedeki Kalite Yönetim Sisteminin SKS uygun olarak hazırlanması, uygulatılması düzenli olarak denetlenmesi, düzeltici faaliyetlerin gerçekleştirilmesi ve Kalite Yönetim Sistemindeki gelişmelerin uygulanmasından sorumludur.

2. KURUM İÇİNDEKİ YERİ:

Üst Makam: Başhekim

Bağlı Birimler: Kalite Yönetim Birimi

3. GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI:

3.1. Hastanemiz tarafından yürütülen sağlıkta kalite sistemini kurma çalışmalarını yürütür ve koordine eder hasta memnuniyetini temel alan kaliteli hizmetin verilmesi için gerekli şartları sağlar.

3.2.Aylık olarak yapılan ayaktan hasta, acil hasta, yatan hasta memnuniyet anketlerinin dönemlik olarak çalışan memnuniyet anketlerinin yapılmasını takip etmek ve bu anket sonuçlarının KKS sistemine kaydını yapmak. 

3.3.Kalite Yönetim sistemi için gerekli proseslerin oluşturulmasını, uygulanmasını ve sürekliliğini sağlar.

3.4. Hastanede hasta şartlarının bilincinde olunmasının yaygınlaştırılmasını sağlar.

3.5. Hastanemizde kalite yönetim sistemi mantığını benimsemek, sağlamak, yürütmek ve devamlılığını sağlamak için gerekli prosedürleri hazırlar.

3.6. Sağlıkta kalite sistemi denetlemelerinde başkanlık eder, hastanemiz adına kalite faaliyetleri ile ilgili görevleri yürütür, proseslerin oluşturulmasını, uygulanmasını ve sürekliliğinin sağlanmasını koordine eder.

3.7. Periyodik olarak yapılan toplantılarla, yönetimi çalışmalar hakkında bilgilendirir.

3.8. Kalite yönetim sistemi ile ilgili doküman prosedür ve talimatların sürekli kullanılır halde olmasını temin eder.

3.9. Dokümanların güncelliğini ve kontrolünün devamlılığını sağlar.

3.10. Kalite yönetim sistemi ile ilgili konularda yönetim ve ilgili kişilerle görüş alışverişinde bulunur.

3.11. Kalite yönetim Sistem çalışmaları ile ilgili eğitim faaliyetlerini koordine edilmesini sağlar.

3.12. Kalite yönetim Sistemi ile ilgili konularda dış kuruluşlarla irtibatta bulunur.

3.13. Kalite yönetim sisteminin performansı ve iyileştirilmesi için ve gözden geçirmek toplantılarında esas alınması amacıyla üst yönetime Yönetim Temsilcisi Raporunu her 6 ayda bir sunar.

3.14. Kalite yönetim Sisteminin içerisinde bulunan yazışmaları sağlar. İstatistiksel analizler yaptırır ve konu ile ilgili raporlar hazırlatır ve ilgili birimler arasında koordinasyonu sağlar.

3.15. Kalite yönetim Sistemi kapsamında bütün prosedür, talimat ve formların takip ve kontrolünü yapmaya yetkilidir.

3.16. Hastane içerisinde kalibrasyona tabi tutulacak cihazların belirlenmesinde karar verici olmaya yetkilidir.

3.17. Kalitenin yaşam tarzı olduğunu çalışanlara benimsetilmesini sağlar.

3.18. Kendi işleri yanında, bu faaliyetleri de yapmaktan sorumludur.

3.19.Sağlıkta kalite yönetim sistemindeki komitelerin çalışmalarına katılır